lördag 8 augusti 2009

Gräshoppa

Sitter just nu på jobbet och rastar mig lite. Jobbar till 16:15 idag. Jobbar nästan alltid till den tiden när jag har ett dags skift. Idag känns det drygt att jobba så länge. Det är så soligt och fint och så är det dragracing här i stan som jag hade velat gå på. Men men det är smällar man får ta när man valt det här yrket. Jag va så seg imorse så jag inte ens tvätta håret och det brukar jag göra varje dag. Så i dag känner jag mig som en smör bytta eller nå. Aja får tvätta det när jag kommer hem.
Jag har nånting emot gräshoppor, jag tycker dom är otäcka, usch.
Den vägen jag går när jag går till jobbet finns det ett mindre fält med högt gräs. Jag vet att finss massor med gräshoppor där så jag brukar gå över vägen när jag kommer dit. Men idag gick jag i andra tankar och bytte inte sida när jag kom dit. Och klart som tusan så hoppa en sån upp på mig. Jag hoppa omkring, skrek och flaxa med armarna. Måste ha sett roligt ut. Tur bara att det va lördag morgon, så det inte va så mycket folk ute haha. Usch för de gröna otäcka monstren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar