måndag 10 augusti 2009

Blixtrar och dunder


Idag har jag spenderat hela dagen hemma hos min mamma. Åt både frukost och lunch där =) Till lunch gjorde hon en jätte god kyckling gryta. Min bror fyllde ju. Han önskade sig pengar och det fick han av mig =)
Det har vart riktigt oväder här. Åskan gick som bara den ett tag. Jag är lite rädd för den. Rädd kanske inte är rätt ord men jag respekterar den. Jag vill gärna ha koll på den, höra vart den är osv. Så jag vill ha tyst runt ikring mig när den går så jag kan höra vart den är och tar vägen. Men det är inte lätt att höra den när det är massa barn som springer runt och tjoar haha. Nu har den iaf slutat, nu är det bara regnet som öser ner.
Nu börjar snart Lipstick jungle så jag ska kura ner mig i soffan och bara mysa. Jobb dag imorrn igen...

3 kommentarer:

  1. sv: jo, jag tycker sådana trimmers är väldigt bra, inte snyggt med långt näshår ^^Mysigt med åska du, det älskar jag.. kura inne med film :P

    SvaraRadera
  2. hej o halloj sötnos. ja eller hur, motor o olja kunde jag vart utan, skrattar.

    ursch har ni oväder? här skulle det behöva åska för det är så himla kvavt ute, men å andra sidan så är jag ju livrädd för åska o blixt.... så då vill jag ju inte ha det. kram

    SvaraRadera
  3. jag jobbade först 6 år inom hemtjänst o demensboende innan jag sen blev sjukskriven i perioder. mellan varven jobbade jag 1 år på ortopeden o sedan blev jag sjukskriven i 4 år. o nu är jag igång igen, som sagt.. så man kan väl kanske säga att jag jobbat inom vården i 7½ år, ungefär. kramar

    SvaraRadera